Kvalitet
Kvalitet är en av våra absoluta nyckelfrågor. I Vänerhamns kvalitetspolicy beskrivs målen med kvalitetsarbetet samt hur vi ska nå dem.
Kvalitetspolicy
Vänerhamn AB ska kontinuerligt arbeta för att förbättra kvalitén i hela sin verksamhet.
Det innebär att:
- Vänerhamn har ett kvalitets- och miljöledningssystem anpassat till företagets verksamhet för att motsvara kunders och uppdragsgivares krav.
- Fortlöpande förbättringsarbete ska vara ett övergripande förhållningssätt för alla anställda i Vänerhamn.
- All verksamhetsstyrning i företaget ska genomsyras av kvalitets- och miljömedvetenhet.
För att nå målen ska:
- Vänerhamns kvalitets- och miljöledningssystem omfatta såväl arbetsmiljö- som säkerhetsfrågor.
- Vänerhamn hantera gods och utföra tillhörande tjänster så att konkurrenskraften ständigt upprätthålls och förbättras.
- Vänerhamn fortlöpande öka kompetensen hos alla medarbetare.